25 листопада 2021 року відбулася ІІ Міжнародна науково-практична конференція «Інновації в освіті: реалії та перспективи розвитку» на базі кафедри освітології і педагогіки соціально-гуманітарного факультету Західноукраїнського національного університету. Співорганізаторами та учасниками конференції були представники вищих навчальних закладів України, зокрема, з таких міст, як Кам’янець-Подільський, Київ, Мукачево, Одеса, Рівно, Суми, Тернопіль, Ужгород, Херсон Хмельницький; а також зарубіжжя – Католицький університет у Ружомберок (Словаччина), Вища школа управління та адміністрації в м. Ополє (Польща), Міжнародне наукове товариство в Дортмунді (Німеччина), Музичний коледж, Університет Янчжоу (Китай).
Із вітальним словом до учасників конференції виступили керівництво університету та соціально-гуманітарного факультету. Зокрема, проректор з наукової роботи Західноукраїнського національного університету, професор Зеновій-Михайло Задорожний наголосив на тому, що сучасний етап еволюції суспільства характеризується стрімким розвитком інноваційних процесів у сфері освіти, а вимоги до освітнього закладу сьогодні визначаються ситуацією, в якій знаходиться держава. Велика кількість учасників заходу доводить, що тема запровадження інновацій в освіті є досить актуальною та своєчасною.
У межах роботи ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Інновації в освіті: реалії та перспективи розвитку» учасники обговорювали сучасні інноваційні технології навчання та виховання, їх вплив на якість освіти, основи розвитку інноваційних процесів у професійній освіті, забезпечення інноваційного українського та зарубіжного розвитку освіти дорослих, сучасні тренди та інновації в різних галузях знань, розвиток особистісного потенціалу в умовах інноваційних змін в освіті, управління освітою в сучасному світі та інноваційний розвиток суспільства.
Завідувач кафедри освітології і педагогіки, д. пед. н., професор Лілія Ребуха виступила із доповіддю на тему: «Велика дидактика Я. Коменського як універсальне мистецтво». В доповіді було акцентовано увагу на тому, що наукові та знаннєві інтереси Я. Коменського були воістину всеосяжними: він створив понад двісті наукових праць, серед яких зустрічаються теологічні та соціально-політичні твори, повчальні трактати, проповіді, роботи з історії громади, праці з лінгвістики, географії, літературні твори, численні підручники з латинської та чеської мов, фізики, геометрії, картографії, історії та ін. наук. Завершуючи доповідь та підсумовуючи результати досліджень, професор Лілія Ребуха зазначила, що філософія Я. Коменського (пансофія – навчання всіх всьому), це програма загального навчання і виховання, віра в безперервність процесу удосконалення всіх і всього через творчу діяльність, прагнення до створення комплексного методу формування особистості та суспільства представлялися у той час утопічно, однак нині, у XXІ ст., його педагогічні надбання отримали заслужену оцінку в сучасного покоління.
З доповідями на актуальну тематику виступили представники українських університетів: Ірина Шкіцька, д. філол. наук, професор (Західноукраїнський національний університет) виступила з доповіддю на тему: «Рейтинг науково-педагогічного працівника закладу вищої освіти крізь призму академічної доброчесності»; Лариса Чумак, д. пед. н., доцент (КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти») виступила з доповіддю на тему: «Синопсис – е-дидактики»; Ольга Главацька, к. пед. н., доцент (Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка) виступила з доповіддю на тему: «Попередження професійного вигорання фахівців соціономічних професій»; Віктор Кавецький, к. пед. н., доцент (Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної педагогічної освіти) виступив з доповіддю на тему: «Особливості розвитку професійної компетентності педагогів в умовах освітнього середовища післядипломної педагогічної освіти».
До роботи конференції долучилися й виступили із доповідями доктор габілітований, президент Міжнародного наукового товариства в Дортмунді Йоахім Новак, доктор габілітований, професор Папського університету Яна Павла ІІ у Кракові Владислав Кєндзьолка, доктор педагогічних наук, професор Католицького університету в Ружомберку Амантіус Акім’як. У жвавій дискусії з українськими науковцями брали участь і науковці з Католицького університету в Ружомберку, у межах якої поділилися досвідом щодо інновацій у сфері вищої, музичної та інклюзивної освіти, а також педагогічної практики.
В роботі конференції також взяли участь представники з Китаю. Викладачка Університету технологій м. Вухань, магістрантка Західноукраїнського національного університету Бао Сяонін, репрезентувала матеріали свого наукового дослідження на тему «Розвиток і впровадження стратегії змішаного навчання в університетах Китаю» та зосередила увагу під час виступу на проблемах і перспективах розвитку змішаного навчання у вищих закладах освіти. Аспірантка Західноукраїнського національного університету, працівниця радіо і телебачення м. Вухань, Чжан Геге виступила із цікавою, змістовною доповіддю на тему «Сучасні тенденції у підготовці музикантів у коледжах Китаю: розвиток та інновації освіти у навчанні музики», у якій розповіла про переваги та недоліки сучасної професійної підготовки майбутніх музикантів у коледжах Китаю. Про впровадження технологічних інновацій розповіла магістрантка Західноукраїнського національного університету, працівниця Океанологічного університету Китаю Хуан Ювен, яка виступила із доповіддю на тему «Технологічні інновації у вищій освіті».
Підсумовуючи роботу ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Інновації в освіті: реалії та перспективи розвитку», завідуюча кафедри освітології і педагогіки Лілія Ребуха зазначила, що представлені доповіді виступаючих були на актуальну тематику та науково-обґрунтованими, дискусії під час роботи конференції забезпечили її змістовність та цікавість, а доповідачі й учасники конференції продемонстрували готовність до інновацій в освіті.